Ana sayfa Forumlar TeslaTürk.com Haber / Yazı Tartışma Forumu Anlatım: Tesla Supercharger

Bu konu 0 yanıt ve 1 izleyen içeriyor ve en son Emir’in profil fotoğrafı Emir tarafından 21/12/2016 at 23:55 tarihinde güncellendi.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #4780
    Emir’in profil fotoğrafı
    Emir
    Yönetici

    Tesla’nın uzun yolu mümkün kılan, toplamda 800’e yakın noktada bulunan, dünyanın en hızlı elektrikli araç şarj istasyonları Superchargerları duymuşsunuzdur.((Superchargerların en güncel haritası için tıklayın)) Superchargerların tam olarak ne olduğunu açıklamak gerekirse;


    İki tür akım vardır; AC ve DC. Sadece DC akım depolanabilir ancak çeşitli sebeplerden şebekede dağıtılan enerji AC’dir. AC akımı DC’ye çevirip pili dolduran parçaya charger denir. Arabaların da şarj hızı, chargerın çevirebildiği güç miktarına bağlıdır. Güç arttıkça maliyet artıp ortaya çıkan ısınmayı kontrol etmek güç olduğundan 4kW ile 22kW((saatte 20 ile 110km arası)) arası değişir charger güçleri. Bunlar dışında DC şarj istasyonları ise istasyonda fazla sayıda charger bulunması ile direkt DC akımın arabaya basılmasıdır. Tesla Superchargerları da bir DC şarj istasyonudur. Tesla’nın chargerları 11kW gücünde. 2 Supercharger istasyonu bir kabin dolusu toplam 12 chargerı kullanarak 12 x 11 = 132kW güç elde edebilir. Tesla Model S ve Model X ise en fazla 110-120kW gibi bir güç kabul edebilir. Bu da ortalama  60-70dk’da sıfırdan tam dolum, 20dk’da da 150-200km’lik şarj demek. Uzun yol bu şekilde müthiş mümkün olur.


    Fiyatlama ve Kullanım;

    Son zamanlarda Supercharger programına yapılan gelişmeler, güncellemeler sonrası etraftan aldığım sorulardan da anladığım gibi kafalar karışık.

    • Tesla Supercharger istasyonları 2012’de ilk kurulmaya başlandığında, arabaların Supercharge olabilmeleri bir opsiyondu. Opsiyonu satın aldığınız taktirde bu istasyonlarda şarj ömür boyu üçretsiz idi.
    • Daha sonra yanlış hatırlamıyorsam 2015 yılında bu bir opsiyon olmaktan çıkartıldı ve tüm araçlarda standart olup ömür boyu şarjı bedava kıldı.
    • Ama artık dönem değişiyor. 1 Ocak 2017’den itibaren sipariş edilen tüm otomobiller ve ileride üretilecek tüm Tesla Model 3‘lerde kontörlü Supercharge sistemine geçilecek. Yani kWh cinsinden kontorü Tesla’dan satın alıp Superchargerlarda bu kontörleri harcayacaksınız. Yılda 400kWh Supercharge kontorü, yani yaklaşık 2000km her yıl bedava olarak her araca atanacak. 1 Ocak 2017 öncesi siparişi verilmiş tüm Teslalar ise ömür boyu ücretsiz Supercharge’a devam edecek. kWh kontör fiyatları ülke ve bölgelerin elektrik fiyatlarına göre belli olacak, önümüzdeki haftalarda öğreniriz. Bu sistemin amacı şarj ağından kar etmek değil, şehir içinde Supercharger istasyonlarına yakın olanların şehir içi kullanım ihtiyaçları için şarj etmesi ile kalabalık olup sıralar oluşması. Tesla için Superchargerlar sadece uzun yola giderken kullanılmalı.
    • Bunun dışında yine yürürlüğe giren bir başka sistem de oluşan bu sıraların önüne geçmek için. (ABD’de ciddi Supercharger sıraları oluşuyor, insanlar şarj etmek için bekliyor.) Artık arabanız Supercharger istasyonunda şarja takılı ise, %100 olduğu andan itibaren takılı olduğu her dakika 0.4$ ceza araç sahibi adına faturalandırılacak. Amaç şarjınız bitince istasyonu terk edip bir sonraki araca yer açmanız. İlk 5 dakika içinde aracı çektiğiniz taktirde ceza iptal ancak sonrasında hesabınıza işlenecek.

    Ülkemize de bir önceki yazımda bahsettiğim gibi 2017 içinde ilk Superchager istasyonlarının gelmesini bekliyoruz. Esasında ilki 2015 sonunda iken bu planların şuan ertelenmiş durumda. Takipteyiz. Umarım bu kısa yazı son yaşanan gelişmelerin hepsini net anlatmış, kafadaki soru işaretlerini kaldırmıştır.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.