Ana sayfa Forumlar TeslaTürk.com Haber / Yazı Tartışma Forumu Apartmanda Oturanlara Şarj Çözümü; Şehir Supercharger’ı!

Bu konu 0 yanıt ve 1 izleyen içeriyor ve en son  Emir tarafından 12/09/2017 at 00:09 tarihinde güncellendi.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #5384

    Emir
    Yönetici

    Elektrikli araba devrimi tam gaz ((:D, ‘gaz’)) devam ederken çoğu insandan aldığım soru; “Apartmanda yaşayıp kaldırıma park eden, özel garajı ve gece şarj imkanı olmayanlar ne yapacak?”


    Buna bir cevap belediyeler zamanla zaten şehir içlerine, kaldırımlara parkmetre gibi şarj istasyonları kuracak. Şebeke kaldırdğınca 5kW-7kW bandında istasyonlar kurulsa bile orada yaşayanların gece şarj etmeleri için fazlasıyla yeterli. Ama güzel bir alternatif olarak Tesla bugün şehiriçi Supercharger‘ı tanıttı. Bu daha kompakt Superchargerlar normallerine kıyasla bir tık daha yavaş; 72kW, ama emin olun çok hızlı((Günümüz Türkiyesinde 22kW şarja mükemmel hızlı gözüyle bakıyoruz)), kurulumu daha kolay ve şehir içlerinde vakit geçirilebilecek süpermarket vb. lokasyonlarda olacak.

    Yazılarımı okuyorsanız hep elektrikli araba kullanımının akaryakıtlıdan farklı olduğunu ve bir paradigma değişimi gerek olduğunu anlatırım. Yani yakıt bittikçe al mantığından ise her sabah zaten dolu başla, hiçbir gün yakıt almak için rotanı değiştirip vaktini harcamak zorunda kalma mantığına inanıyorum. Şehiriçi Superchargerı yine bu mantıktan şaşmıyor.

    Paylaşım Yok, 72kW Dedike Şarj Hızı

    Normal bir Supercharger 135kW kapasiteye sahip olsa da bir Tesla Model S veya Model X en optimum halinde en fazla 120kW kabul edebiliyor.((Batarya %0’a çok yakın, sıcaklık idealken ve sadece birkaç dakikalığına)) Ayrıca 135kW’ı iki Supercharger fişi paylaşıyor. Mesela 2 fişli bir Supercharger’a gittiginizde bir araba orada 90kW ile şarj oluyorsa size sadece 45kW kalıyor. Öbür aracın bataryası dolup hızı yavaşladıkça o açılan kapasite size aktarılıyor. Ama bugün tanıtılan şehiriçi Superchargerlarda 72kW mevcut kapasite her fiş için dedike. Yani bir başkasıyla paylaşma gibi bir durum yok. Bu da aslında reel hız farkını şehiriçi vs. normal’de en fazla %20 yapıyor. Şehiriçi Superchargerların süpermarket, kapalı otopark, restoran vb. yerlerde olacağını düşünürsek %80 için gerekli 45dk-1 saat çok rahat geçirilebilir.

    Bu Superchargerlar ile hedef büyük metropollerde yaşayıp müstakil ev, işi olmayıp gün içinde ya da gece şarj edemeyen nüfusa ulaşmak. Batarya kapasiteleri büyüdükçe örnek olarak haftada 1 şarj ile 500km menzil yüksek batarya opsiyonlu Model 3‘te mümkün olacak. Bu hamlenin Model 3 teslimleri hız kazanmadan önce gelmesi ise Tesla’nın hazırlıklı olduğunu gösteriyor. Aynı şekilde bu sistem İstanbul’da da pek çok kişiye uyacaktır.

    Supercharger Sayısı 3 Katına!

    Şehiriçi Supercharger ile birlikte Tesla Supercharger haritasını da güncelledi. Maalesef Türkiye için herhangi bir değişiklik olmasa da büyük şehirlerde şehir içlerinde çok fazla yeni Sueprcharger görebiliyoruz. Eskiden Model S ve Model X kullanıcılarına ömür boyu bedava olan Superchargerların sadece uzun yolda kullanılması istendiği için uzun yol noktalarına koyuluyor, benzinci gibi haftalık şarj vb. kullanım engellenmek isteniyordu. Ama Model 3 ile birlikte Superchargerlar yıllık 400kWh sonrası kullandığın kadar öde modeline geçtiği için Tesla şehir içlerine kendi istasyonlarını kurmakta artık bir beyis görmüyor.

    Aynı zamanda Supercharger ‘fiş’ sayısı Dünya’da bugün 6,000 civarında iken 2018 sonu için hedefin 18,000 olduğu açıklandı. Bu, Tesla’yı tüm diğer otomobil firmalarının çok önüne koyan bir hamle. 2018 sonunda Kanada’dan Guatemala’ya teknik olarak bir Tesla ile gidebileceksiniz. 2020’li yıllarda önemli nüfus olan tüm Dünya’nın Superchargerlar ile kaplanacağını görmek zor değil.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.