Bu konu 29 yanıt ve 8 izleyen içeriyor ve en son  Demir tarafından 22/10/2016 at 17:08 tarihinde güncellendi.

10 yazı görüntüleniyor - 21 ile 30 arası (toplam 30)
  • Yazar
    Yazılar
  • #3592

    tercih34
    Katılımcı

    i3 kullanıcıları için bir bilgi … 28/07/2016 tarihinde elektirik şirket inin kullandıkları i3 arabanın şöförüne sordum km kaça geldi ? batarya değiştimi ? cevap olarak 159.000 km de performansı gayet iyi . batarya değişmedi dedi ben de arabamın üzerindeki bazı sorulara cevabı buldum ..

    bmw i3

    #3593

    Emir
    Yönetici

    Merhaba;

    Türkiye’de i3 kullanicilari olarak yeni, daha buyuk bataryali (yanilmiyorsam 33kwh kullanilabilir kapasiteli) 2017 i3’lerin Türkiye fiyati belli oldu mu? Mevcut i3 sahipleri de bu bataryaya yükseltebiliyor araçlarini, Borusan Oto’dan bu konuda bir duyum aldiniz mi?

    #3604

    tercih34
    Katılımcı

    bu konuyu bende çok merak ediyorum .. 2017 için yanılmıyorsam %50 batarya artışı olmuştu . buda ortalamsı ( benim rekor km 135 :). ) 200km demek türkiyede . bence başarılı . mevcut bataryaların bitmesi sonraki çıkacak bataryaların uyumluluğu bir çok soru bakalım takipteyiz hep birlikte .. ama teslaya da para biriktiriyorum 🙂

    bmw i3

    #3605

    Alp
    Katılımcı

    Bataryanın “bitişi” dediginiz olay kolay kolay olacak bir şey degil 1001 tane li-on ile bu tarz araçların içinde.. heleki 2014’de çıkmış ve 2015 gibi satın alınmış, 200.000 gibi kilometreleri yakından uzaktan görmemiş aracınız için.

    Görseniz bile, olacagı maksimum bataryanın azalmasıdır, ölmesi degil.

    Tesla Roadster’da mesela batarya CAC’ine bakılabiliyor bir USB bellek ile, i3’de nasıl olur bilmiyorum ama içiniz rahat olabilir, o bataryaların öyle kolay kolay ölecegi falan yok.

    #3606

    Raşit
    Katılımcı

    Batarya kapsamındaki zihin açıcı yazışmalarınıza “küçük bir katkı” olması dileğiyle bazı bilgileri paylaşmak isterim.
    BMW tarafından i3 serisi otomobil sahiplerine sunulan bir taahhüt mevcut: iş bu ürün, ilk gün itibarıyla sahip olduğu menzil (=batarya kapasitesi) değerinin %30’dan fazlasını yitirmesi durumunda üretici firmanın söz konusu eşik değerin muhafazası için ücretsiz batarya değişim garantisini haizdir.
    Sattığı her i3 için ve de kilometre sınırı olmaksızın ilk 8 yıl süreyle böylesi iddialı bir güvenceyi sunan BMW söz konusu ürünün AR-GE sürecinde elde etmiş olduğu verilere güvenmekte, hiç kuşkusuz.
    Takip ettiğim yurt dışı forum paylaşımcılarının gerçek yaşam deneyimlerinde 50,000 mil eşiğini aşmış i3’ün sadece %5 civarı kayıp yaşadığı bildirilmekte. [NOT: Batarya tam olarak dolu olduğunda otomobilin belleğindeki verileri “birkaç tuşa dokunarak” sorgulayıp aracın ekranında görüntülemek suretiyle matematiksel çıkarımlar elde etmek mümkün.]
    Bizim naçizane tecrübemize göre ilk 20 aylık kullanımımız (~18,000 km) sonucunda kayıp hissedilir düzeyde değil. Ben tabii batı ülkelerindeki i3 sahipleri kadar yetkin olmadığım için kendi tecrübemizi “hissetmek” fiili ile aktarmış durumdayım. (-;
    Son olarak şunu da belirtmeliyim ki; Li-ion batarya ile çalışan elektrikli cihazların uzun pil ömürlü olabilmeleri için dolu ve de boş en uçlarda değerlere uğratmadan “ılımlı bir şarj/deşarj döngüsü içinde” kullanılmaları tavsiye edilmektedir.
    En iyi dileklerimle…

    #3704

    tercih34
    Katılımcı

    merhabalar. önemli olmasada i3 te ki tecrübemi yazayım istedim . sapanca kuzey e şarz istasyonundan yüzde 99 luk şarzla istanbul a doğru, ecoproplus mod da ,iklimlendirme kapalı,90km hız sabit,1-2 dakikalık 100-130 km hızlara çıkıp,tekrar 90 km de sabit hızla gece sürüşünde,dış sıcaklık 24-26 derece , 147 km menzile ulaştım , 147 km nin 20-30 km si şehir içi sürüşü . saygılarımla.bundan fazlasını beklememek lazım bu batarya ile 🙂 (i3 2015 trafik çıkışlı 20 bin km de )

    bmw i3

    #4419

    Doğukan
    Katılımcı

    Pekâlâ. Öyleyse, meraklıları için kısa bir özet aşağıdadır.

    Ülkemizde bir elektrikli otomobil sahibi olma kapsamında sağlanması gereken bazı önkoşullar var.
    * Evde veya işyerinizde şarj olanağı sunan bir düzenek
    * Uzun seyahatleriniz için “içten yanmalı motora sahip” ikinci bir otomobil
    * Yetkili servis birimine pek uzak olmayan bir lokasyonda bulunmak/yaşamak

    İlk alımda ödenecek bedel ise mevcut seçenekler göz önüne alındığında 70,000 ila 160,000 TL gibi bir aralıkta değişebilmekte. (NOT: Tesla işbu fiyat öngörüsüne dâhil değil; çünkü, henüz Türkiye’de distribütör firma desteği bulunmuyor.)

    Şehir içi ulaşımın gelecekteki tercihini/biçimini bugünden yaşamak isteyen muhtemel alıcıların aklını/gönlünü çelebilecek olumlu özellikler ise şunlar:
    * Akaryakıt istasyonlarını sadece lastik hava basıncınızı kontrol ve takviye amacıyla ziyaret edersiniz.
    * Lastiklerin yola sürtünme sesi haricinde neredeyse hiç gürültü oluşturmazsınız.
    * Motor yağı, fren balatası, yağ filtresi vb. aşınan parçalara asla bedel ödemezsiniz. Servis ziyaretlerinizi 2 yılda bir ve genel kontrol (=yazılım güncelleme) amaçlı yaparsınız.
    * MTV ödemezsiniz.
    * Egzos pulu almazsınız.
    * Model ve marka tercihine göre farklılaşmakla birlikte ilk kalkış hızlanması inanılmaz keyif veren bir oyuncağa sahip olabilirsiniz.
    * Öngörülü kullanarak tüm gün hiç fren pedalına dokunmadan onlarca kilometre boyunca yol gidebilirsiniz.
    * Çevreye zararlı gaz salmaksızın hareket etmenin verdiği gönül rahatlığını tadarsınız.

    Şimdilik bu kadar; sual ve/veya karşı görüşler için iletişimi sürdürmek dileğiyle…

    Aracı i yetkili bayilerine götürdüğünüzde uzun yollarda kullanmak kullanmak için “geleneksel” BMW’lerden geçici olarak veriyorlar diye biliyorum.

    #4420

    Raşit
    Katılımcı

    Borusan Otomotiv yetkilileri söz konusu model (yani, BMW i3) için lansman döneminde böyle bir söylenti/söylem geliştirdiler. Adeta “evin tek otomobilinin BMW i3 olabileceği” yönünde algı oluşturmayı amaçlayan bu taahhüt maalesef gerçekleştirilmedi. Otomobili ilk kez gördüğüm showroom ziyaretinde (Ağustos 2014) ve sonrasındaki alım süreci boyunca satış ekibinin hep dile getirdiği bir argümandı bu husus:”yılda 2 kez _1’er hafta süre ile_ BMW 3 serisi sizlere ödünç olarak sağlanacak. Son onay ve küçük birkaç detay sonrasında bunu açıklıyor olacağız, vs. vs.”…

    Borusan Oto Ataşehir yetkililerine ve diğer ilgili kişilere defalarca hatırlatma yapmış birisi olarak söyleyebilirim ki; “BMW i3’ün ve ConnectedDrive biriminin Türkiye Ürün Müdürü Kutay GÖKGÖZ ben dâhil tüm müşterilerini bu konu hakkında yanıltmıştır”.

    Kayıtlara geçmesi için belirtmiş olayım…

    #4523

    tercih34
    Katılımcı

    raşit beyin son yazısına katılıyorum .senede 2 defa 116 serisi verilecek diye satarken ve test sürüşünde söyleniyor ama ataşehir şubesine sorduğumda imza aşamasında diye danışma bilgi verdi 🙂 zor bir imza demekki 🙂 3 . sene oldu . bundan bu kadar raşit bey fazla beklememek lazım ….

    bmw i3

    #4563

    Demir
    Katılımcı

    Türkiye için BMW i3 Facebook grubu: https://www.facebook.com/groups/1661285547494690/

    Kullanıcı ve ilgilenen herkesin gelmesinde fayda var. 🙂

10 yazı görüntüleniyor - 21 ile 30 arası (toplam 30)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.