Ana sayfa Forumlar Diğer Elektrikli Arabalar Fluence ze almayı düşünüyorum

Bu konu 14 yanıt ve 4 izleyen içeriyor ve en son  İbrahim tarafından 02/08/2017 at 14:37 tarihinde güncellendi.

10 yazı görüntüleniyor - 1 ile 10 arası (toplam 15)
  • Yazar
    Yazılar
  • #5055

    İbrahim
    Katılımcı

    Son zamanlarda Tesla markasını ve bu siteyi farkettim. Birkaç gün içinde sitedeki konuların yaklaşık yüzde 70’ini keyifle okudum. Siteyi hergün en az bir defa kontrol edip bir gelişme var mı diye bakıyorum. Bu site sayesinde elektrikli araçlar ve özellikle Tesla hakkında bilgi sahibi oldum. Bu sebeple öncelikle sitede emeği geçen herkese teşkkürlerimi iletmek isterim.

    Siteyi inceledikten sonra artık motorlu araçları sevmemeye başladım. Kullandığım araçlar sırasıyla: Şahin, mitsubishi carisma, mitsubishi colt, mitsubishi lancer, mitsubishi outlander, fiat marea. Outlander’ı maddi ihtiyaçlar sebebiyle sattım. Şu anda Fiat marea kullanıyorum. Artık ciddi ciddi elektrikli otomobil almayı düşünüyorum. Artık yakıta verdiğim paranın boşa gittiğini, yakıt parasını taksit olarak kullanarak neredeyse bir araç alabileceğimi düşünüyorum. Üstelik elektrikli otomobil benim için çok uygun bir seçenek.

    Aile hekimiyim. Günlük en fazla 80 km yapıyorum. Aylık 1500–2000 km yol yapıyorum. Bu da aylık ortalama 400– 500 tl yakıt masrafı demek. Sağlık ocağının elektrik faturasını biz ödediğimiz için elektrikli aracı çok rahat şarj edebilirim diye düşünüyorum.
    En sonunda bir Tesla almayı düşünsem de şu an için maddi imkansızlıklar sebebiyle bu pek mümkün değil. Elektrikli otomobile bir giriş olması açısından, fiyatının uygun olmasından dolayı fluence ze almayı düşünüyorum. İnternetten epeyce araştırdım. Artısı eksisiyle bana uygun bir araç. Buraya kadar bir sorun yok.

    Fakat en büyük sorun benim Gaziantep’te yaşıyor olmam. Gaziantep’te elektrikli araç yok. Üç adet fluence ze var. Onlar da Renault servisinin kendisine ait ve satmayı düşünmüyorlar. Nette satılık olan araçların hiçbiri de bana yakın değil. En yakın Ankara, İzmir, İstanbul illerinde satılık araçlar mevcut. Uzak illerden araç almak sıkıntılı olmakla beraber, aldığımızı varsaysak bile ortlama 150 km menzilli bir aracı Gaziantep’e getirmek neredeyse imkansız.

    Bu sebeple pek de bir çıkış yolu bulamadım buaraya yazmaya karar verdim. Tanıdığınız, bildiğiniz fluence ze veya başka bir elektrikli araç sahibi varsa iletişim kurmayı isterim. Hatta mümkünse aracı satıl alabilirim de (Fluence için geçerli, diğerlerine şimdilik gücüm yetmez).

    Bu konuda beni bilgilendirirseniz, yol gösterip yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

    #5140

    İbrahim
    Katılımcı

    Gaziantep’te bir tane fluence ze aldım. Araç expression paket ve 50000 km’de. 4 cam otomatik, 6 hava yastığı, navigasyon, mp3 ve cd çalar (usb desteği yok), çift bölgeli dijital otomatik klima, hız sabitleyici, hız limitörü vs vs. Araç donanımı yeterli bence.

    Yaklaşık 2 haftadır kullanıyorum. Araçtan memnunum. Kullanım tarzına göre tam dolu batarya ile 80-110 km yapıyor. Ben hiç 100 km nin altına düşmedim. Araç çok sessiz. Elektrikli araç kullanmak kesinlikle çok farklı bir duygu ve tecrübe. Bir daha içten yanmalı motorlu araç almayı düşünmüyorum. Araç 60 km/s hıza 4 sn’de çıkıyor. Fakat 100 km/s hıza çıkması 10 sn’yi buluyor. Araç çok atak bir araç. Yokuşlarda torkunun yüksek olduğunu hissediyorsunuz.

    Aracın fren geri kazanım sistemi (Tam ismini bilmiyorum) var. Ayağınızı gaz pedalından çeker çekmez içten yanmalı motorlu araçlardaki gibi bir kompresyon oluşuyor ve araç hem yavaşlıyor hem de bataryayı şarj ediyor. Bu sayede hem menziliniz artıyor hem de frene basmanız gerekmiyor. Gerçekten de fren pedalını çok çok az kullanıyorum. Alışınca kullanımı çok keyifli. Tek pedalla araç kullanmak bambaşka bir his. Işıklarda durunca aracın tüketimi “sıfır”. Çok çok az etkisi var ama klima ve farları kapalı kabul ediyorum. Tüketime etkileri neredeyse sıfır. Sanırım 12 voltluk aküden güç alıyorlar. Aşağıda vereceğim tüketim menzil değerlerinin yüzde 95’inde klima açık.

    Ev ile iş arası 25 km. Gece evde binanın otoparkında balkondan sarkıttığım üçlü priz ile şarja taktığım aracıma sabah dolu halde biniyorum. (Su geçirmez pano ile otoparkın duvarına bir hat çekmeyi düşünüyorum. O zaman daha rahat şarj edeceğim inşaallah.)
    Sabah şarjdan çekince ortalama 100 km gösteriyor. İşe gidişim hep yokuş yukarı olduğundan, işe vardığımda 60 km kalan menzil gösteriyor. Fakat dönüş hep yokuş aşağı olduğundan eve vardığımda genellikle 60-65 km kalan menzille eve varıyorum. Bazen kar ettiğim de oluyor :). Yolda bir yerlere uğrarsam minimum 50 km kalan menzille eve varıyorum. Akşam da misafirliğe gidiş geliş yaparsam 30-40 km menzil kalıyor. Gece tekrar şarja takıyorum.

    Gaziantep’ten ilçesi olan Nizip’e gidip geldim. Gidiş dönüş mesafesi toplamda 90-100 km. Gidiş hızım genellikle yokuş çıkarken 80, düz yolda ve yokuş inerken ise 100-110 civarında. Haftada bir defa gidiyorum. Şehirler arası tek deneyimim bu oldu. Hiç bir sıkıntı yaşamadım.

    Menzili en fazla ne kadar gidiyor ve göstergedeki menzil doğru mu diye denediğim ve menzili yaklaşık sonuna kadar kullandığım da oldu. Yaklaşık 130 km kullandım tek şarjla. 5 km menzil kala eve vardım ve hiç bir sorun yaşamadım.

    Ortalama tüketimim 100 km için 12,2 kw. Elektrik faturası henüz gelmedi ama tahminimce 12,2 kw, 5 tl ediyor. Aracın aylık 1000 tl taksidi var. Önceki aracımda aylık 600 tl yakıt masrafım vardı. Şimdi elektrik tüketimi ile beraber 1100 tl masrafım var. Yani aradaki fark 500 tl. Yıllık 6000 tl yakıt tasarrufu…
    Mtv, bakım ve eksoz muayenesi avantajı da cabası. Bakımları servisinde bile 200-250 tl ve 30000 km’de bir yapılıyor. Önceki benzinli aracımda yıllık 500 tl bakım masrafım vardı. Mtv’den yana yıllık en az 1000 tl avantajım var.
    Yani yıllık 7000 tl tasarrufum var. Şimdilik ve eğer bir sıkıntı çıkmazsa…

    Batarya şimdilik bana fazlasıyla yetiyor ama batarya garantisi işini halledebilirsem bataryayı garantiden değiştirmeyi düşünüyorum. O zaman dolu batarya ile 200 km’yi bulurum diye düşünüyorum. Çünkü 100 km için 12,2 kw tüketimim var menzilim 100 km. Demek ki, batarya yaklaşık 12-13 kw kalmış. Normalde bataryası 22 kw olduğuna göre, kapasitesi yüzde 60’larda. Yüzde 70 ve altında değişim yapılıyor.
    Tabi eğer hesabım doğruysa…

    Şimdilik tecrübelerim bunlardan ibaret. Teşekkürler

    Edit: Eklemeler yapıldı

    • Bu yanıt 2 ay 1 hafta önce önce  İbrahim tarafından değiştirildi.
    #5160

    turgut
    Katılımcı

    Merhabalar aracınız hayırlı olsun.Aynen bende sizin durumunuzdayım vede sizin gibi düşünüyorum.Bende bir fluense ze almayı düşünüyorum,haftalık işe git gel 300km civarı yol yapıyorum vede işte akşama kadar araç boş kalıyor.Yani tam benlik bir araç.Şu anda kullandıgım benzinli vede aylık 400 tl masraflı aracımı satıp almak istiyorum.

    Size bir kaç sorum olacak.
    -Aracı sahibinden mi galeriden mi aldınız,yetkili servis e baktırdınız mı,vede sakıncası yoksa kaç liraya aldınız.Araç kaç model,daha dolu model var mı.

    Lütfen bigi paylaşımına devam edin,elimdeki aracı sattıgımda inşallah bende bir fluense ze alacagım.
    Tekrardan hayırlı olsun..

    #5162

    İbrahim
    Katılımcı

    Öncelikle, günlük 100 km’nin altında (daha rahart ve garanti olması açısından tercihen günlük 50 km) km yapıyorsanız araç tam size göre…
    Şimdilik menzili bana fazlasıyla yetiyor. Kışın ne olur bilemem ama göstergedeki menzili 50 km’ye bile düşse işimi görür. Kışın menzilinin düştüğü söyleniyor ama ne kadar düşer bilmiyorum. Bu arada elektrik faturamız geldi. 170 tl. Normalde 100–120 tl geliyordu. 1000 km yol yaptım ve tahmin ettiğim gibi 50 tl yakmış. Çok iyi bence…

    Sorularınıza gelince:
    Araç 50 binde 2012 model expression paket. Dynamique paket bulursanız daha dolu olduğu söyleniyor. Aracı sahibinden aldım. Servise göstermedim ama servisten geçmişine baktırdım. Sadece rutin bakımları yapılmış ve fren balataları vs değiştirilmiş. Expertiz yaptırdım. Araçta gram boya yok.
    Aracı 39000 tl ye aldım. Lastikler değişmeli. 40000 diyelim 🙂

    #5163

    turgut
    Katılımcı

    Tekrardan teşerkkür ederim.Hayırlı olsun.Günlük kullanım tecrübelerinizi de anlatır bilgi verirseniz ben vede benim gibi bu aracı düşünenlere yardımcı olmuş olursunuz.Keyifli sürüşler.

    #5164

    İbrahim
    Katılımcı

    Önemli değil,
    Kafanıza takılan sorular olursa cevaplayabilirim.

    #5169

    Emir
    Yönetici

    Ibrahim Bey merhabalar;

    Araciniz hayirli olsun. Fluence ZE maalesef benim hala kullanamadigim tek elektrikli otomobil bu kadar Tesla vs arasinda. Mayis ayindaki ilk mesajiniza da bu sebepten cevap verememistim ama
    Siz yolunuzu fazlasiyla bulmussunuz kazasiz belasiz gule gule kullanin.

    Sizin tecrubeniz baskalari icin de yok gosterici olacaktir. bilgi@teslaturk.com ‘a birkaç fotograf atarsiniz yazinizla birlikte yayinlamak isterim bilgilendirici olur. Belki eklemek istedikleriniz de olabilir. Tekrardan hayirli olsun.

    #5170

    İbrahim
    Katılımcı

    Ibrahim Bey merhabalar;

    Teşekkürler. Tabi ki, fotoğraf atarım inşaallah. Bu arada bahsettigim panoyu yaptım. Sıkıntısız çalışıyor. Onun da fotoğraflarını atarım kısmetse.

    Geçenlerde işe gidip öğle arası da eve git gel yaptım. Pek kasmadım, mormal bir şekilde gidip geldim. 46×2+8=100 km ediyor ve kalan menzil 20 km gösteriyordu. Tek şarjla 120 km gidebiliyor yani…

    #5260

    Ahmet
    Katılımcı

    Ortalama tüketimim 100 km için 12,2 kw. Elektrik faturası henüz gelmedi ama tahminimce 12,2 kw, 5 tl ediyor. Aracın aylık 1000 tl taksidi var. Önceki aracımda aylık 600 tl yakıt masrafım vardı. Şimdi elektrik tüketimi ile beraber 1100 tl masrafım var. Yani aradaki fark 500 tl. Yıllık 6000 tl yakıt tasarrufu…

    Burada bir yanlışlık mı var ben mi yanlış anladım?

    Eskiden 600 tl masraf vardı fakat şimdi 1100 tl masraf var demişsiniz. Aylık 500 tl tasarruf yaptığınızı söylüyorsunuz. 500 tl zararda olmanız gerekmiyor mu?

    Burada sözü geçen 1000 tl taksit aracı satın aldığınız için ödediğiniz taksit mi yoksa renault’un elektrikli araçlardan aldığı aidat mı?

    #5261

    İbrahim
    Katılımcı

    Daha öncesinde 600 tl yakıt masrafım vardı. Şimdi 1000 tl aracın kredi taksiti, 100–150 tl de elektrik tüketimi toplamda 1100 tl ediyor. Yani aracın 1000 tl taksidi olmasına rağmen eski durumuma göre sadece 500 tl fark ödüyorum gibi oluyor. Bu birinci hesap.

    Daha öncesinde ayda 600 tl akaryakıt masrafı ödediğim yaklaşık 2000 km’lik yola, şimdi en fazla 150 tl elektrik masrafı ödüyorum. Yanık aylık yakıt yasarrufum 450–500 tl. Bu da ikinci hesap…
    Bu iki hesaba da mtv, bakım masrafı ve eksoz muayene masrafı dahil değil…
    Renault’a veya başka bir kuruma ödediğim herhangi bir aidat yok.

10 yazı görüntüleniyor - 1 ile 10 arası (toplam 15)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.