Bu konu 1 yanıt ve 2 izleyen içeriyor ve en son Engin’in profil fotoğrafı Engin tarafından 19/01/2017 at 21:01 tarihinde güncellendi.

2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Yazar
    Yazılar
  • #4874
    Emir’in profil fotoğrafı
    Emir
    Yönetici

    Ana akımda çok yer bulmadığı için fazla kişinin bilmediği, Tesla’yı çok daha değerli yapacak, geleceğe dönük yeni bir Tesla ürününden bahsetmek istiyorum bu yazıda. Esasında ürün değil bir servis desek daha doğru olur; Tesla Network.

    Bundan birkaç ay önce bundan böyle banttan çıkacak tüm Tesla otomobillerin kendi kendini kullanabilmesini mümkün kılan Autopilot 2.0 donanımına sahip şekilde üretileceği bildiğiniz gibi tanıtıldı. Yani 2016 Kasım’dan itibaren sipariş verdiğimiz her Tesla otomobilde bu donanım mevcut.((Üretilecek her Tesla Model 3‘te de olacak)) Siz opsiyonu satın almasanız dahi yazılım güncellemesi ile parasını ödedikten sonra bunu açtırabiliyorsunuz. Yani yazılım hatalardan temizlenip gerekli yasal zemin sağlandıktan sonra arabanız siz olmadan da talimatlar doğrultusunda hareket edebilecek. Esasında teknolojinin rotası, iyi okuyabilenler için bariz. Çünkü ondan önce de Tesla Network’ten gerçekten bahsedilen Tesla Ana Planı İkinci Kısım yazısı CEO Elon Musk tarafından kaleme alınmış, Tesla Network de bu planın ana maddelerinden birisi olmuştu.

    Tesla Network kısaca arabaların şöföre ihtiyaç olmadan her koşulda kendini kullanabilir hale gelip insan faktörünü aradan çıkarttıktan sonra başlayacak bir ulaşım hizmeti. Bugünün Uber’inin şöförsüz versiyonunu düşünün. Tesla Network araç filosunu kalabalık şehirlerde hali hazırda mevcut Tesla sahiplerinin araçları oluşturacak, sayının yetersiz kaldığı bölgelerde Tesla kendisi filo temin edecek. Bu da aynı zamanda Tesla sahibi olmayı ucuzlatacak bir faktör. Diyelim aracınızla işe gittiniz (daha doğrusu aracınız size işe ‘götürdü’) ve önümüzdeki 7 saat ona ihtiyacınız yok. Cep telefonu uygulamasından arabanızı Tesla Network ağına katıyorsunuz ve araba tabiri caizse ‘taksiye çıkıyor’, size akşam ona tekrar ihtiyaç duyana kadar para kazandırıyor. 

    Elon Musk, Tesla Network projesi ile ilgili çok detay vermedi ama ihtimaller bu oyundaki diğer her firma/kuruluş/kişi için ((taksiler, Uber, Lyft, taksi şöförleri, özel şöförler)) oldukça korkutucu. Elon Musk Tesla Network cirosunun çoğunun araç sahiplerine gideceğini ve olayın “Tesla vs. Uber” değil “Uber vs. İnsanlık” olduğunu söylemişti.

    Esasında otonom arabaların geldiğini ve yakında şöförlere ihtiyaç duyulmayacağını sık sık teknoloji köşelerinde okuyoruz ama bahsedilen hep bir ‘gelecek’. Tesla’nın durumunda ise olay çok farklı, o şimdiden neredeyse hazır. Yazının başında dediğim gibi Kasım 2016 itibariyle banttan çıkan her araba gelişmiş sensörleri ile buna şimdiden hazır. Tesla elindeki yazılım ile hali hazırda ne yapabildiğini iki videoda((birinciikinci)) gerçek hayat için kanıtladı bile. 2017 sonunda bir arabayı ABD’nin batısından doğusuna tamamen insansız, şarj işlemini bile arabanın kendi kendine yapacağı şekilde göndereceklerini de söylediler. Yine bu hedefe katkı sağlayan Autopilot, yani mevcut gelişmiş sürücü asistanı özellikleri, 1.3 milyar km’lik kolektif veri toplamış bile. Onbinlerce arabadan oluşan ve sürekli Tesla serverlarına bağlı olan filo her gün yüzbinlerce km tecrübe kazanıyor, birlikte gelişiyor.

    Gerçekten de Tesla Network Tesla’nın önündeki en büyük potansiyellerden biri. Vizyon öylesine geniş ki Tesla Enerji desek ayrı, güneş enerjisi desek ayrı, elektrikli otomobiller desek ayrı, Tesla Network desek ayrı ‘dünyanın en büyüğü’ değerlemesi görüyoruz. Benim şahsi görüşüm ileride büyük şehirlerde bu çeşit ulaşım seçeneklerinin elektrikli ve şöförsüz şekilde yaygınlaşması sonucu birim km fiyatlarının müthiş düşüşü ile pek çok insanın araba sahibi olma ihtiyacı hissetmeyeceği. Bu şekilde trafik sorunlarının aşılacağı, park sıkıntılarının azalacağı. Bu tabii uzun vadede.

    Hemen her yazıda böyle bitiriyorum ama gelecek heyecanlı. Takipte kalın, okuyun, araştırın. 21. yüzyıl güzel olacak, belki de at arabasından otomobile geçiş gibi insanoğlunun günlük hayatını birinci dereceden etkileyen bir ulaşım değişimi yaşanacak.

    #4876
    Engin’in profil fotoğrafı
    Engin
    Katılımcı

    TEsekkurler, paylasim icin. Tesla ya da herhangi bir elektrikli araba icin eger Turkiye yetkili bayiisi yok ise, herhangi bir olumsuz durumda parca degisimi, bakim, elektrik aksam problemleri gibi nasil bir yol izleyebiliriz.

2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.