Ana sayfa Forumlar TeslaTürk.com Haber / Yazı Tartışma Forumu ‘Ludicrous+’ P100D Teslalara İnternet Üzerinden +35bg Getirdi

Bu konu 0 yanıt ve 1 izleyen içeriyor ve en son  Emir tarafından 11/01/2017 at 22:07 tarihinde güncellendi.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #4871

    Emir
    Yönetici

    Bu haberden sonra elektrikli arabaları, Tesla’yı nasıl sevmeyelim?

    Daha önce haberini yapmıştım. CEO Elon Musk internet üzerinden gelecek bir güncelleme ile yeni bir ‘Easter Egg'((Paskalya yumurtası, yani birkaç doğru hareket, tuşa basılması ile aktifleşen normalde gizli özellik)) aracılığı ile P100D arabaların performansının artacağını söylemişti.

    O gün geldi çattı ve en son yazılıma (8.0 – 2.52.22) sahip Tesla Model S ve Model X P100D’lere bahsedilen Easter Egg geldi. Aktifleştirmesi ise oldukça basit. Daha önceden de performans seçeneklerinde “Ludicrous” modu seçimine 5 saniye basılı tutulduğunda Star Wars’dan alınma ‘Hiperuzaya’ çıkma görüntüsü, yani yıldızların kayması ve ışık hızına çıkma görüntüsü çıkıyordu. Artık yine aynı hareket yapıldığında yıldızlar kaydıktan sonra size bir ekran sunuluyor. Ekranda;

    Limitleri zorlamak istediğine emin misin? Bu motor, pil ve şanzımanda hızlanmış eskimeye sebep olacak.

    sorusu soruluyor. Sorunun cevabına seçenekler ise “Hayır, annemi istiyorum.” ve “Evet, gönder gelsin.”

    screen-shot-2017-01-11-at-11-21-53-am

    Gönder gelsin seçildikten sonra ilk testlere göre arabanın bataryadan çıkarttığı maksimum güce yaklaşık 35 beygir ekleniyor. Bunun dışında gösterge panelinde güç göstergesinin altına batarya sıcaklığını gösteren bir gösterge ve yeni bir diagnostic ekranı ekleniyor. Bu ekranda da anlık ve maksimum batarya gücü, ön motor gücü, arka motor gücü ve hızlanma ‘g’ kuvveti bilgileri görüntülenebiliyor.

    Sonuç ise 0-60 mil((0-98km/s)) hızlanma rakamının Model S P100D için 2.5x saniyeden 2.4x saniyeye çıkması. Bu sadece 0-60 mil hızlanmasındaki fark, 0-200km, çeyrek mil vb. performans değerlerinin ne değişiklik yarattığını önümüzdeki günlerde göreceğiz. Zaten elektrikli bir motorun((AC endüksiyon motorlarının)) performansı ne kadar güç sağlayabildiğiniz ile doğru orantılıdır. Yani bütün denklemde limitleyici faktörün motor olduğu durumlar yok denebilecek kadar azdır, olsa da aşması görece kolaydır. Genelde bataryanın anlık verebildiği maksimum güçte, parçaların ısınması veya lastiklerdeki çekiş limitleyici olur. Üretildiği zamanların sonlarına doğru teslim edilen Model S P90D’ler de ilk üretilenlere kıyasla yine 30-35 beygir daha çok güç bataryadan çekebiliyordu ama çok fazla Ludicrous hızlanma sonrası Tesla bu araçların performansını da orijinal P90D’ye limitleyip, fazla eskimeye sebep olabileceği mazaretini gösteriyordu. Bu güncelleme ile hem araç sahipleri tam bilgilendirilmiş, hem özellik daha güzel paketlenmiş.

    Zaten neredeyse 2.5 ton ağırlığındaki 4 kapılı koca sedan Model S‘in 2.5 saniyeden kısa sürede durduğu yerden 100km hıza çıkması çok şey anlatıyor. Bu yeniliğin Tesla’nın daha öcnce çok kez öne çıkarttığı gibi internetten inmesi ise ayrı bir ilgi çekici nokta. Keşfi yapıp ilk testleri yapan DragTimes’ın videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.


    Teknik detay severler için geek show; ‘iç kaynaklardan’ biliyorum ki P100D araçlar maks hızlanmada 1762 amper güç çekiyor bataryadan anlık olarak. Bunun da ölçümlerden yaklaşık 545kW olduğunu biliyoruz. Yani nominal voltaj yine ölçümlerden de kanıtlandığı gibi 310V. 310 * 1762 = 546kW. Rakamlar saat gibi tutuyor. Yeni bataryanın kapasitesini keşfetmek için Tesla’nın eski P90D bataryasından de yine biliyoruz ki maksimum hızlanmada kapasite bölü çekilen maks. güç oranı 6.14, yani C oranı 6.14. Demek ki 1762/6,14 = 100kWh bataryanın amper saat kapasitesi; 286Ah. Bu da 355V batarya nominal, durur halde voltajı ile 101kWh yapıyor, bunun 96kWh’ı kullanılabilir olmalı. Bu da elde edilen verilerle doğru orantılı. Ludicrous+ ile 573kW’a ulaşan Tesla için anlık çekilen güç artık yaklaşık 1850 amper olmuş diyebiliriz. Bu da 6.46C oranına ulaşıldığı anlamına geliyor. Şu oranlara şarj esnasında da yaklaşabilseler müthiş olacak. 6.46C oranı ile bir araç şarj olsa 9 dakikada tam şarj dolumu anlamına gelir. Ama maalesef mevcut Supercharge hızları en iyi ihtimalde 0.8C civarlarında.((Bütün şarj profili ortalamasına bakıldığı zaman)) Çünkü 6 küsür C, hızlanma sırasında anlık çekiliyor, şarj ise sürekli ediliyor ve o ısıdan kurtulunamıyor tüm gelişmişliğe rağmen. Zamana bırakıp yeni 2170 formatında, seri üretimine başlanmış Tesla Model 3 pillerinden ümitli olmalıyız. 1,5C oranına bile erişse 40 dakikada tam şarj, 25 dakikada %80 doluluk anlamına gelir.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.