Ana sayfa › Forumlar › TeslaTürk.com Haber / Yazı Tartışma Forumu › Renault MeganE Vision | Şimdi Başlıyoruz
- Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 23/10/2020 at 13:02
Rıza tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
23/10/2020: 13:02 #6703
Rıza
KatılımcıElektrikli araçlar piyasaya çıktığından beri, yapılan otomobiller nedense ya hep çok pahalı, ya da menzili sadece şehir içine yetecek araçlardandı. Nispeten erişilebilir, menzili yeterli ve SUV olmayan tek araç ise yıllardır Model 3‘tü. Fakat Model 3 bile, özellikle üçüncü dünya ülkeleri için erişilebilir bile değil, ultra lüks denebilecek fiyattaydı. Şu an ülkedeki en ucuz sedan yeterli menzilli aracın 950.000 TL’lik Model 3 olduğunu düşünürsek(2017 yılında duyurulduğunda, tüm lojistik+gümrük+vergiler ile yaklaşık 230.000TL yeterli idi) bakım ve yürütme masrafı uygun olsa da elektrikli araçları tercih etmek için hiç bir neden bulunmamaktaydı, en azından Türkiye için.
Formül her zaman belliydi : Erişilebilir bir C segment, 200hp civarı güç, 400km civarı WLTP menzil, elektrikli otomobilin hakkını verecek modern ve sportif tasarım. Nedense firmalar inat ile bu başarı getirmesi kaçınılmaz formülden uzak durdular. Volkswagen ID3 ile nispeten uygun bir araç yaptı, fakat bu bile 38.000$ başlangıç fiyatı ile çok erişilebilir bir araç değildi. Yanıt “Halkın Markası” diye tabir edilebilecek Renualt’tan geldi : Megan-e Vision.
Ülkemizde halk tipi araba denilince akla gelen belki ilk marka olan Renault, Nissan ile evliliğinin faydasını görmeye başladı gibi. Nissan, Leaf modeli ile yaklaşık 10 yıldır elektrikli otomobiller ürettiği için, bu konuda ciddi bir tecrübeye sahip. Ve bu Megan-e’ı geliştirirken mutlaka faydalı olmuştur. Aracın özelliklerine bakacak olursak, yeterli menzil, yeterli performans, modern bir tasarım ilk göze çarpan detaylar denebilir. Renault, ülkemizde Broadway ve Clio sebebiyle halk tipi uygun araba olarak bilinse de, Paris’e yolunuz düşerse Champs-Élysées’teki Renault mağazasına gidecek olursanız, Renault’un sanılanın aksine oldukça güzel tasarımlı araçlar yapabildiğini de görebilirsiniz. Neticede Formula 1’de takımı ve motoru olan bir firmadan bahsediyoruz. Benzinli Megane RS’in motorsporlarının zirvesi denilecek pist olan Nordschleife’de en hızlı önden çekişli araba olduğunu hatırlatmakta fayda var. Bilindiği üzere 2019 yılında Megane RS’in 07’45’’389 derecesi ile, Honda Civic Type R’ın 07’43″8’lik rekoru kırılmıştı.
Megan-e Vision Concept:
- Tahmini başlangıç fiyatı : 33.000$
- Menzil : 450 KM WLTP
- Güç : 160kW (217hp), 300nm
- Batarya Kapasitesi : 60 kWh (11cm kalınlığında, 400V, likit soğutma)
- 1650 Kg
- Uzunluk : 4210mm, Genişlik : 1800mm, Yükseklik 1505mm, Aks mesafesi : 2700mm.
- 1 Fazdan şarj : 7.4 kW, 3 faz : 22kW
- Hızlı şarj,DC ile 130kW, 30 dakikada 200km menzil.
- 20 Inch Continental 245/40/20 lastik
Araç şu an konsept olsa da, açıklamalara göre bu tasarımın %95 oranında final ürün olduğu belirtildi. Araç 2021 yılında Fransa’da üretilmeye başlanacak, 2022’de yollarda olacak. Renault’un CMF-EV platform üzerinde üreteceği ilk otomobil olacak. Bu platformu, muhtemelen Nissan ve Mitsubishi’de de göreceğiz. Renault CEO’su Luca De Meo’ya göre bu bataryalar 11cm yükseklik ile şu ana dek üretilen en kısa bataryalar. Bilindiği üzere otomobiller yere ne kadar yakın olursa, ağırlık merkezi o kadar iyi olur, bu da daha iyi yol tutuş, virajlarda daha az savrulma demektir.
Renault gibi büyük bir firmanın, C segment elektrikli bir aracı duyurması, belki de piyasada diğer rakipleri kamçılayacaktır. Ne kadar çok rekabet olursa, biz tüketiciler için o kadar gelişmiş ve uygun fiyatlı araç demek olacaktır. Umarız bir an önce bu arabalara da vergi getirilmeden ülkemizde görebiliriz.
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.