Ana sayfa Forumlar TeslaTürk.com Haber / Yazı Tartışma Forumu Sahibinden; Renault Fluence Z.E. Tecrübesi

Bu konu 9 yanıt ve 7 izleyen içeriyor ve en son YASİN’in profil fotoğrafı YASİN tarafından 16/06/2017 at 16:29 tarihinde güncellendi.

10 yazı görüntüleniyor - 1 ile 10 arası (toplam 10)
  • Yazar
    Yazılar
  • #5189
    Emir’in profil fotoğrafı
    Emir
    Yönetici

    2.5 seneyi geçkin süredir elektrikli araba bilgi ve bilincini Türkiye’de artırmak için çeşitli çalışmalar yapıyorum. Gelen geribildirimlerden en keyiflisi de benim yazılarımla anlatımlarımla kafasındakilerden sıyrılıp elektrikli araba almaya karar verenler. Özellikle BMW i3 konusunda ben kendime 2014 model BMW i3 alıp videolar çekmeye başlayalı beri 3 kişinin sırf benden aldığı cesaretle i3 aldığını gördüm. Tesla konusunda da keza alımına ve alım kararına yardımcı olduğum birçok TeslaTurk’lü arkadaşım var.

    Geçenlerde de takipçilerimizden İbrahim Vural‘ın TeslaTurk forumlarında yazdığı Fluence Z.E. sahip olma hikayesine denk geldim ve bir yazı olarak bunu paylaşmak istedim. Onun da hikayesi yazıları okuyup durumu öğrenip cesaret bulma sonrası TeslaTurk’e başlık açarak başlamış. Ama maalesef Fluence Z.E. Türkiye’de benim kullanma şansı yakalayamadığım tek elektrikli araba olduğu için o başlıkta ona ben de yardımcı olamamıştım.

    O da ona rağmen Fluence Z.E.’yi almış ve tecrübeleri ile durumunu bizimle paylaşmış. Araba gerçekten de hayat tarzına/standardına uydurabilen için çok ekonomik. İbrahim Bey 50,000km’deki aracını 39,000 TL’ye almış. MTV, yakıt, bakım avantajlarını da düşünürsek ulaşımın en ucuz yolu bu olabilir. 


    Gaziantep’te bir tane Fluence ZE aldım. Araç Expression paket ve 50.000 km’de. 4 cam otomatik, 6 hava yastığı, navigasyon, mp3 ve cd çalar (usb desteği yok), çift bölgeli dijital otomatik klima, hız sabitleyici, hız limitörü vs vs. Araç donanımı yeterli bence.

    Yaklaşık 2 haftadır kullanıyorum. Araçtan memnunum. Kullanım tarzına göre tam dolu batarya ile 80-110 km yapıyor. Ben hiç 100 km nin altına düşmedim. Araç çok sessiz. Elektrikli araç kullanmak kesinlikle çok farklı bir duygu ve tecrübe. Bir daha içten yanmalı motorlu araç almayı düşünmüyorum. Araç 60 km/s hıza 4 sn’de çıkıyor. Fakat 100 km/s hıza çıkması 10 sn’yi buluyor. Araç çok atak bir araç. Yokuşlarda torkunun yüksek olduğunu hissediyorsunuz.

    Aracın fren geri kazanım sistemi (Tam ismini bilmiyorum) var. Ayağınızı gaz pedalından çeker çekmez içten yanmalı motorlu araçlardaki gibi bir kompresyon oluşuyor ve araç hem yavaşlıyor hem de bataryayı şarj ediyor. Bu sayede hem menziliniz artıyor hem de frene basmanız gerekmiyor. Gerçekten de fren pedalını çok çok az kullanıyorum. Alışınca kullanımı çok keyifli. Tek pedalla araç kullanmak bambaşka bir his. Işıklarda durunca aracın tüketimi “sıfır”. Çok çok az etkisi var ama klima ve farları kapalı kabul ediyorum. Tüketime etkileri neredeyse sıfır. Sanırım 12 voltluk aküden güç alıyorlar. Aşağıda vereceğim tüketim menzil değerlerinin yüzde 95’inde klima açık.

    Ev ile iş arası 25 km. Gece evde binanın otoparkında balkondan sarkıttığım üçlü priz ile şarja taktığım aracıma sabah dolu halde biniyorum. (Su geçirmez pano ile otoparkın duvarına bir hat çekmeyi düşünüyorum. O zaman daha rahat şarj edeceğim inşaallah.)
    Sabah şarjdan çekince ortalama 100 km gösteriyor. İşe gidişim hep yokuş yukarı olduğundan, işe vardığımda 60 km kalan menzil gösteriyor. Fakat dönüş hep yokuş aşağı olduğundan eve vardığımda genellikle 60-65 km kalan menzille eve varıyorum. Bazen kar ettiğim de oluyor :). Yolda bir yerlere uğrarsam minimum 50 km kalan menzille eve varıyorum. Akşam da misafirliğe gidiş geliş yaparsam 30-40 km menzil kalıyor. Gece tekrar şarja takıyorum.

    Gaziantep’ten ilçesi olan Nizip’e gidip geldim. Gidiş dönüş mesafesi toplamda 90-100 km. Gidiş hızım genellikle yokuş çıkarken 80, düz yolda ve yokuş inerken ise 100-110 civarında. Haftada bir defa gidiyorum. Şehirler arası tek deneyimim bu oldu. Hiç bir sıkıntı yaşamadım.

    Menzili en fazla ne kadar gidiyor ve göstergedeki menzil doğru mu diye denediğim ve menzili yaklaşık sonuna kadar kullandığım da oldu. Yaklaşık 130 km kullandım tek şarjla. 5 km menzil kala eve vardım ve hiç bir sorun yaşamadım.

    Ortalama tüketimim 100 km için 12,2 kw. Elektrik faturası henüz gelmedi ama tahminimce 12,2 kw, 5 tl ediyor. Aracın aylık 1000 tl taksidi var. Önceki aracımda aylık 600 tl yakıt masrafım vardı. Şimdi elektrik tüketimi ile beraber 1100 tl masrafım var. Yani aradaki fark 500 tl. Yıllık 6000 tl yakıt tasarrufu…
    Mtv, bakım ve eksoz muayenesi avantajı da cabası. Bakımları servisinde bile 200-250 tl ve 30000 km’de bir yapılıyor. Önceki benzinli aracımda yıllık 500 tl bakım masrafım vardı. Mtv’den yana yıllık en az 1000 tl avantajım var.
    Yani yıllık 7000 tl tasarrufum var. Şimdilik ve eğer bir sıkıntı çıkmazsa…

    Batarya şimdilik bana fazlasıyla yetiyor ama batarya garantisi işini halledebilirsem bataryayı garantiden değiştirmeyi düşünüyorum. O zaman dolu batarya ile 200 km’yi bulurum diye düşünüyorum. Çünkü 100 km için 12,2 kw tüketimim var menzilim 100 km. Demek ki, batarya yaklaşık 12-13 kw kalmış. Normalde bataryası 22 kw olduğuna göre, kapasitesi yüzde 60’larda. Yüzde 70 ve altında değişim yapılıyor.
    Tabi eğer hesabım doğruysa…

    Şimdilik tecrübelerim bunlardan ibaret. Teşekkürler


    İbrahim Bey’e hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullansın inşallah. Gönderdiği resimlerden oluşan galeriye aşağıda göz atabilirsiniz.

    #5190
    İbrahim’in profil fotoğrafı
    İbrahim
    Katılımcı

    Elektrikli araç farkındalığı için ve yazıyı yayınladığınız için teşekkürler. Elektrikli araç almaya karar vermemde çok emeğiniz geçti. Teşekkürler

    #5191
    konur’in profil fotoğrafı
    konur
    Katılımcı

    emeginize saglik. bende tesla model 3’ume kavusacagim gunu iple cekiyorum

    #5192
    kerem’in profil fotoğrafı
    kerem
    Katılımcı

    Yazı için teşekkürler İbrahim Bey. Bir kaç gündür Fluence ZE’yi araştırıyorum. Açıkçası aracını satanların yazdıkları dışında tatmin edici bir bilgi bulamamıştım. Hatta konu hakkında Emir Bey’den yorum istemeyi düşünüyordum. Açıkçası bütçeme uygun geniş ve ferah bir araç. Satın alıp elektrikli otomobil sahibi olmayı istiyorum fakat şehir dışına ( tek yön 400 km ) çok çıktığım ve de park/şarj sorunlarını düşündüğüm için kararsız kalıyorum. Bir ara kendi aracımı satıp Fluence ZE alıp şehir dışında giderken araç kiralamayı bile düşündüm, ileride koşullar uygun olursa kesinlikle satın alacağım araç elektrikli olacak. İçten yanmalı motorlardan gına geldi artık, en lüksünü dahi gözüm görmüyor, tekrar teşekkürler yeni aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.

    #5193
    turgut’in profil fotoğrafı
    turgut
    Katılımcı

    Bende şu anda kullandıgım aracı satıp bir fluense ze alacagım görüş vede önerilerinizin devamını bekliyoruz.Emir bey sizin video vede paylaşımlarınız takdire şayan..devamını bekliyoruz.

    #5194
    Burak’in profil fotoğrafı
    Burak
    Katılımcı

    Pil kirası var mı bu araçta ?

    #5195
    İbrahim’in profil fotoğrafı
    İbrahim
    Katılımcı

    emeginize saglik. bende tesla model 3’ume kavusacagim gunu iple cekiyorum

    Teşekkürler. İnşaallah en kısa zamanda aracınıza kavuşursunuz.

    • Bu yanıt 1 hafta 1 gün önce önce İbrahim’in profil fotoğrafı İbrahim tarafından değiştirildi.
    #5197
    İbrahim’in profil fotoğrafı
    İbrahim
    Katılımcı

    Pil kirası var mı bu araçta ?

    Araçta pil kirası yok.

    #5198
    İbrahim’in profil fotoğrafı
    İbrahim
    Katılımcı

    Yazı için teşekkürler İbrahim Bey. Bir kaç gündür Fluence ZE’yi araştırıyorum. Açıkçası aracını satanların yazdıkları dışında tatmin edici bir bilgi bulamamıştım. Hatta konu hakkında Emir Bey’den yorum istemeyi düşünüyordum. Açıkçası bütçeme uygun geniş ve ferah bir araç. Satın alıp elektrikli otomobil sahibi olmayı istiyorum fakat şehir dışına ( tek yön 400 km ) çok çıktığım ve de park/şarj sorunlarını düşündüğüm için kararsız kalıyorum. Bir ara kendi aracımı satıp Fluence ZE alıp şehir dışında giderken araç kiralamayı bile düşündüm, ileride koşullar uygun olursa kesinlikle satın alacağım araç elektrikli olacak. İçten yanmalı motorlardan gına geldi artık, en lüksünü dahi gözüm görmüyor, tekrar teşekkürler yeni aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.

    Tek yöne 400 km bu araç ile sıkıntılı olur. Tek yöne 100 km olsa ve orada şarj edebilecekseniz olur.

    Size tavsiyem şehir içinde elektrikli araç kullanıp şehirlerarası için içten yanmalı uygun fiyatlı bir araç almanız yönünde olacaktır.

    Ben yılda bir iki en fazla üçdefa il dışı seyahat ediyorum. Araç kullanımımın yüzde doksan beşi şehir içi. Bu yüzden fluence ze aldım. Şehir dışı tek şarjla zaten ilçeye (45+45 km) gidip gelebiliyorum. Yılda 2–3 defa yapacağım daha uzun menzilli seyahatler için o günlerde araç kiralamayı düşünüyorum. Yılda birkaç gün için vereceğim 300 –500 tl araç kiralama ücreti, yaptığım tasarrufun yanında devede kulak kalır.
    Teşekkürler

    #5199
    YASİN’in profil fotoğrafı
    YASİN
    Katılımcı

    Bende en kötü fluence Z.e almaktan yanayım. 100 km menzil ve fiyatı çok uygun. yeterli bence. ileride daha da iyi olacaktır diye düşünüyorum. Zoe de iyi bir araç alınabilir. elektrikli araç ne olursa olsun içten yanmalı araçlara göre her zaman avantajlıdır. yazı için teşekkür ederim. çok güzel olmuş. tecrübeleri bizimle paylaşmanız çok hoş.

10 yazı görüntüleniyor - 1 ile 10 arası (toplam 10)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.