Ana sayfa Forumlar TeslaTürk.com Haber / Yazı Tartışma Forumu Tesla’nın En Son Gizli Projesi; Tesla Glass

Bu konu 1 yanıt ve 2 izleyen içeriyor ve en son  EFG tarafından 05/09/2016 at 00:28 tarihinde güncellendi.

2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Yazar
    Yazılar
  • #4366

    Emir
    Yönetici

    Tesla çok açık bir firma gibi görünse de esasından pek çok gelişmeyi içinde saklı tutuyor. Pil kimyalarından üretim tekniklerine sürekli ar-ge yapılan firmada en son ‘çok gizli’ projenin adı öğrenildi; Tesla Glass


    Bu projenin ne ile ilgili olduğu, ne zaman açıklanacağı gibi en basit detaylar bile bilinmiyor. Elimizdeki tek kesin bilgi bu projenin var olduğu. Mike Pilloid Tesla Glass proje direktörü, Kate Kuzina ise Tesla Glass ürün yöneticisi. Henüz bir açıklama yapılmadığı için bu enteresan isimle proje ile ilgili bildiklerimiz burada kesiliyor. Ama burası internet ve her zaman tahmin, fikir yürütebiliriz.Proje ile ilgili alabildiğimiz ipuçlarını bir derleyelim. Tesla, camı her zaman çok seven bir firma oldu. İlk olarak Model S‘in panoramik çatısı;

    model s

    Daha sonra Model X‘in tavana kadar giden ön camı ile dünyanın en büyük otomobil camı;

    model-x-interior

    Son olarak da Tesla Model 3‘ün tamamen cam tavanı;

    tesla-model-3-tepe

    Bunun dışında Tesla Glass proje direktorü Mike Pilloid‘in kariyer geçmişine bakarsak kendisinin materyal mühendisi olduğunu ve Tesla’dan önce Apple’da dokunmatik ekran cam ve teknolojileri geliştirilmesinde çalıştığını görebiliyoruz. Apple’ın aldığı birçok dokunmatik ekran camı patentinde de ismi var. Yani hem malzeme, hem elektronik ile entegrasyon bilgisi güçlü. Tesla büyük dokunmatik ekranları da her zaman çok seven bir firma oldu.


     

    Gelelim projenin nihai sonucu ile ilgili tahminlere;

    – Ön Cama ‘Artırılmış Gerçeklik’ Yansıtan Bir HUD

    Tesla Model 3 tanıtıldığında ortadaki dokunmatik panel hariç bir ön gösterge yoktu. Direksiyon arkasında hız vb. durumları gösteren, diğer tüm arabalardan alışık olduğumuz kısım yoktu. Tesla Model 3 prototipindeki iç tasarımın üretime kadar tamamen değişeceğini ve gerçeği yansıtmayacağını söyledi ama yine de bir ‘hız göstergesi paneli’ olmayacağını onayladı.

    Bunun sonrasında akla gelen ilk fikir ön cama yapılacak bir projeksiyon. Bu neredeyse 10 senedir lüks otomobillerde HUD((Heads Up Display)) olarak zaten var olan bir teknoloji. Ancak Tesla, yukarıda fotoğrafını görebileceginiz, Mission Impossibe’da konsepti kullanılmış artırılmış gerçeklik kullanan bir HUD tasarlayabilir. Tesla Autopilot sürekli gelişiyor ve Model 3‘ün otonom kullanıma hazır bir şekilde çıkabileceği söylentiler arasında. Tesla bir adet sürücüye dönük kamera ile göz tanımlayabilir, böylece sürücünün bakış açısına göre cama doğru açılarda, doğru şeyleri yansıtıp artırılmış bir gerçeklik yaratabilir. Hız vb. bilgiler de böylelikle yansıtılıp müthiş rahat ve futuristik bir şey ortaya çıkarılabilir.

    Eksisi: Böyle özel bir cam sistemi öne gelecek bir taş ile çatlama sonrası çok masraf çıkartacaktır.

    – Cam Üretimini Şirket İçine Almak

    Bu ihtimal Mission Impossible-vari bir teknomodel x pano on camloji konsepti sonrası heves kırsa da mümkün. Yazının başında bahsettiğim gibi Tesla tasarımlarında cam kullanmayı bir hayli seviyor. Özellikle en son büyük ve kıvrımlı Model X camının tedariğinde birçok sıkıntı yaşanmış ve sırf bu sebepten üretimde gecikmeler yaşanmıştı. Elon Musk SpaceX‘te olduğu gibi Tesla’da da dikey entegrasyon yani hemen her şeyi şirket içi üretmekten yana. Üstelik Tesla zamanlamanın çok kritik olduğu, 400,000 ön sipariş almış Model 3 ile tamamen cam bir tavan üretme hazırlığında. Tesla böyle özel camlar için maliyeti düşürme ve sıkıntıları azaltma için cam üretimine başlama hazırlığında da olabilir. Üstelik hatırlayalım ki Tesla güneş enerjisi firması SolarCity’i satın aldı ve SolarCity ile tanıtılıp üretilecek yeni nesil güneş panelleri imalatında da bir hayli cam gerekecek.

    – Elektronik Kararan Cam

    Bu tahmin de Tesla’nın arabalarda cesur ayna kullanımı ile alakalı. Model X‘te kullanılan ve tavanın neredeyse yarısına kadar gelen kıvrımlı ön cam, dikiz aynasına kadar filmli olsa da direkt güneş vurmasında içeriyi çok sıcak yapıp yolcuları klimaya rağmen terletmesi, güneşin yolda göz alması yönünde şikayetler almıştı.

    ‘Elektrokromatik Cam’ diye bir teknoloji şimdiden var. Bu teknoloji ile camın istenilen bölgesi elektronik olarak kısılabiliyor ya da tamamen karartılabiliyor. Cama özel bir kaplama yapılması ve daha sonra bu kaplamanın üzerine hafif bir elektrik geriliminin verilmesi ile mümkün olan teknoloji şimdiden SpaceX ofisi toplantı odalarında kullanılıyor bile. Elon Musk‘ın SpaceX ofis turunda bu camı tanıtmasını aşağıda izleyebilirsiniz.

    Bu teknoloji Model 3‘ün tamamen cam tavanında kullanılırsa harika olacaktır. Cam istenildiğinde tamamen opak olup istenildiğinde tamamen şeffaf yapılabilir.


    İnternette dönen tartışmalarda en şiddetli ihtimaller bunlar. Sizce hangisi?

    #4367

    EFG
    Katılımcı

    Bence SpaceX ofisinde olduğu gibi elektronik olarak tamamiyle kararabilen bir cam üretimine geçmeyi düşünüyor olabilirler sonuç olarak Model 3 tamamiyle cam tavan olacağından ileride sıcaktan dolayı büyük sıkıntıların önüne geçmek için çalışmalar yapıyor olabilirler.

2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.