Ana sayfa Forumlar TeslaTürk.com Haber / Yazı Tartışma Forumu You You Xue’nun Tesla Model 3 Uzun Yol Macerasını Takip Edin

Bu konu 1 yanıt ve 2 izleyen içeriyor ve en son  Mürsel tarafından 28/12/2017 at 12:26 tarihinde güncellendi.

2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)
  • Yazar
    Yazılar
  • #5609

    Emir
    Yönetici

    ABD’de Temmuz 2017’de resmi tören ile teslimleri başlamış olmasına rağmen ‘gerçek kişilere’ Tesla Model 3 teslimleri henüz birkaç hafta önce, Noel sezonunda başladı. Daha öncesinde teslimler resmen beta test kobayları olarak kullanılmış yakın çevre, yani Tesla ve SpaceX çalışanlarına yapılmıştı.

    You You Xue arabasını eslim alırken

    Şimdi sıra ilk gün rezervasyon yapmış, büyük pil ve premium paket opsiyonu seçen, California’da oturan ve hali hazırda Tesla Model S ya da Model X sahibi zümreye geldi. Evet, TOKİ’den ev beklemekten hatta belki büyük yılbaşı piyangosundan bile beter ama en azından normal vatandaş. Bu vatandaşlara teslimler ile bilgi akışı hızlanacak demiştim daha önceki yazılarda ki yanılmadım. İlk teslimleri alanlardan biri Asya asıllı ‘You You Xue‘ beyaz Tesla Model 3‘ünü aldığından itibaren dev bir Amerika yolculuğu planladı. Bu yolculuğunu aracı teslim alışından itibaren anbean Facebook sayfasında paylaşıyor ve Model 3 ile ilgili son 1 yılda aldığımızdan fazla bilgiyi kendisi 3 günde tecrübelerini aktararak verdi. Hemen takip etmenizi öneririm. Hatta sayfa hala küçükken topluca sorularımızı iletip cevap bile alabiliriz. Adam buluştugu yerlerde arabaya bakmaya gelen insanlara test sürüşü dahil yaptırıyor, kısacası o da bizden.

    YOU YOU’NUN FACEBOOK SAYFASI

    Arabayı aldığından beri yaşadığı birkaç sorun;

    • Silecekler çalışırken başlangıç pozisyonuna dönerken bir ses yapıyor. Sürtmemesi gereken bir yere sürtüyor gibi.
    • Hava yastığı arıza ışığı bir ara yandı ve söndü. Bu kendisini endişelendirdi haliyle ama Tesla arabasına internetten bağlanıp bir sıkıntı olmadığını söyledi. Texas’ta da servise götürerek içini rahatlattı.
    • Şarj kapağı uygulamada açık gözükmesine rağman kapalı oluyordu.
    • Bildiğiniz gibi Tesla Model 3’te Supercharger kullanımı ücretli. Ücretleme de dk ya da kWh bazında, bulunduğu bölgeye göre yapılıyor. Sürekli olarak You You Xue’ya arabada bildirilen tutar ile internette fatura kesilen tutar cent boyutunda farklı oluyordu. Tam anlamıyla hata sayılmasa da çözülmesi gereken bir durum.

    Arabayla ilgili birkaç bin km sonrası genel göze çarpanlar;

    • Eski bir Model S kullanıcısı olarak direksiyon arkası gösterge olmamasını garipsese de ilk Teslam olsa hiç batmazdı diyor.
    • Malzeme kalitesini beğenmiş.
    • Geri görüş kamerasını beğenmemiş. Hem fazla geniş açı/oval efektinde hem de görüntü hafif gecikmeli geliyor.
    • Kapıları açmak için içeride kol yerine buton var. Elektronik olarak açılıyor Model S ve Model X’te olduğu gibi.

      Tüketim etkileyici verimlilikte.

    • Autopilot açıkken emniyet kemerini çıkartmak arabayı yavaşlatıp durduruyor yolun ortasında.
    • %100 Şarjda menzil!

      Silecek ve Autopilot hız limiti dahil her şeyi dokunmatik ekrandan yapmaya alışamamış.

    • Bagaj ağzı o kadar büyük olmasa da içinin hacmi müthiş.
    • Verimlilik değerleri müthiş. Ekonomik kullanımda 14-15kWh/100km, 120km/h ile sabit gidişte de 18kWh/100km gibi rakamlar çıkıyor. Bu da otoban hızlarında 400km menzil garanti demek büyük pil opsiyonu için.
    • Kullanılabilir enerji fabrika çıkışlı 75kWh, ilk anlık kapasite kaybı sonrası 73kWh’da sabitleniyor gibi. Yani 120 ile sabit giderken 73/18 = 405km menzil hayal değil.
    • Soğukta %15 gibi bir menzil kaybı var. (-15c gibi soğuklar) Sürpriz değil.
    • Maks. hız arkadan itişli olan bu modelde 209km/h olarak gözükse de 228km/h’a kadar rahat çıktı. Üstelik Model S ve Model X gibi bir süre sonra o hızlarda batarya ısınması ile yavaşlamaya gerek olmadı. O hızlar sürdürülebiliyor. Ayrıca o yüksek hızlarda arabanın yere gayet sağlam bastığını, herhangi titreme ya da sallanma/savrulmanın olmadığını belirtti.

    Model 3 LR top speed is 228 km/h (I will provide the imperial measurement: 141 mph), no problem maintaining that speed (when you reach top speed in S or X, it slowly forces you to slow down). Someone go update Wikipedia and the various car pages as they thought this thing only pulled about 209.Don’t like me speeding on an open highway? Unlike this page and get lost.Edit: handles GREAT at top speed, no shaking, felt like I was in a high speed train!

    Tesla Model 3 Road Trip paylaştı: 25 Aralık 2017 Pazartesi

    Benim dikkatimi çekenler bunlar ama sayfayı takipte kalın. Eminim ki önümüzdeki günlerde çok haber manşeti çıkacaktır. Birebir tecrübeler 2018 ile iyice çoğalacak, daha Model 3’ümüz gelmeden kullanıyor gibi olacağız. Şahsen çok eski ve yakın bir Tesla takipçisi/ateşesi olarak bu günlerin geldiğine bazen hala inanamıyorum. Birkaç fotoğrafı yazının içine koydum ama daha fazlası ve devamı için You You’yu takip edin!

    #5611

    Mürsel
    Katılımcı

    İngilizcemiz çok iyi değil sen ara ara bilgi versen tekrar gene daha iyi olur 🙂

2 yazı görüntüleniyor - 1 ile 2 arası (toplam 2)

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.